Om Yubo

Å bruke AI for noe positivt på Yubo

Bo bruker AI for å identifisere seg selv

I dag er vi glade for å kunngjøre et innovativt partnerskap med det digitale identitetsselskapet Yoti som vil bruke Yotis aldersberegningsteknologi YAS (Yoti Age Scan) til å bidra til å beskytte Yubos brukerfellesskap.

Yoti vil verifisere alderen til enkeltpersoner og flagge kontoer der personen ser ut til å ha oppgitt feilaktig alder; et viktig skritt for å beskytte unge mennesker på sosiale nettverk. Eiere av flaggede kontoer vil kunne bruke den gratis Yoti-appen for å bekrefte fødselsdatoen sin.

Ved å bruke en form for kunstig intelligens (AI) kalt nevral nettverkslæring, så er YAS en sikker, anonym alderskontrolltjeneste som nøyaktig anslår en persons alder ved å sammenligne en persons ansikt med mange tusen andre aldersbekreftede ansikter. Etter at alderen er beregnet blir bildet slettet.

Den kan brukes når aldersbegrensede varer og tjenester leveres, både på nett og personlig. Yubo er den første sosiale medie-siden som bruker YAS for å sikre at enkeltpersoner bare kan få tilgang til alderstilpasset innhold på Yubo. Siden Yubo tok i bruk teknologien i desember 2018, har plattformen utført mer enn 22 millioner alderskontroller ved hjelp av YAS, noe som ville vært uoverkommelig kostbart å gjøre manuelt hver dag.

Illustrasjon som forklarer hvordan du bekrefter kontoen din med Yoti på Yubo

Marc-Antoine Durand, COO i Yubo, kommenterte, "Vi har valgt Yotis aldersberegningsteknologi, YAS, for å gi oss en enkel, privat og sikker måte å gjøre appen trygg for brukerne våre; et viktig skritt for å bidra til å beskytte unge mennesker på nettet. Vi er glade for å utvikle et partnerskap med Yoti og bruke deres identitetsverifiseringsteknologi for å ytterligere forbedre sikkerheten til plattformen vår for brukerne våre."

Robin Tombs, administrerende direktør og medgrunnlegger i Yoti forklarte, "Ansiktsgjenkjenningsapplikasjonene våre er designet for å gjøre livet enklere og tryggere for alle. Som forelder med små barn er jeg glad for at Yubo har valgt å bruke YAS for å hjelpe med dette viktige trinnet for å beskytte unge mennesker på nettet. YAS kan estimere alder med høy grad av nøyaktighet, og Yoti gir folk sjansen til å verifisere alderen sin på en privat og sikker måte. Vårt arbeid med Yubo viser hvordan Yotis teknologi kan bidra til å gjøre internett til et tryggere sted for unge mennesker."

Annie Mullins OBE, sikkerhetsekspert og Yubo-rådgiver sa, "Dette er et spennende og innovativt skritt for å beskytte unge mennesker på nettet, som setter et eksempel for andre plattformer og fremhever Yubos forpliktelse og lederskap for proaktive sikkerhetstiltak og beskyttelse av unge brukere."

John Carr, sikkerhetskonsulent for barn på internett, kommenterte, "Regulatorer bør rette fokus på denne nye tilnærmingen. Yubo viser nå hvordan AI kan brukes til å vurdere om en person er i riktig aldersgruppe. For spillsider og sosiale medieselskaper er dette nå en ny måte å beskytte mindreårige på. Dette er et glimrende eksempel på teknologi som brukes til å forbedre sikkerheten på nett, en teknologi som er på rask vei til å bli dominerende på nettet."

YAS er designet med datavern og sikkerhet som viktigste hensyn. YAS er en privat og anonym løsning. Enkeltpersoner trenger ikke registrere seg på forhånd eller fremlegge noen dokumenter som bevis på sin identitet. YAS estimerer ganske enkelt alderen deres. Bildet blir øyeblikkelig ødelagt med en gang alderen er estimert.

Som en del av deres pågående sikkerhetsstrategi planlegger Yubo å bruke Yoti-appen for å la flaggede brukere dele sin verifiserte fødselsdato. Enkeltpersoner vil også kunne bekrefte navnet sitt slik at Yubo kan fremheve verifiserte brukere for andre.

For mer informasjon om Yoti, gå tilwww.yoti.comeller lesYAS sitt white paper.

Yubo skalerer sanntids lydmodereringsteknologi til fire store internasjonal...

Yubo introduserer funksjoner for å forene Gen Z etter interesser

• Ledige stillinger