Selskapet

Yubo samler inn $12,3 millioner dollar for å støtte internasjonal vekst

Livestreams feed-skjerm, privat meldingsskjerm og livestream-skjerm på Yubo

Yubo, den sosiale plattformen der generasjon Z skaper vennesamfunn over hele verden, annonserte en finansieringsrunde på 12,3 millioner dollar ledet av Iris Capital og Idinvest Partners, sammen med den historiske investoren Alven, Sweet Capital og Village Global.

Med en allerede hovedsakelig engelsktalende brukerbase (hovedsakelig i USA, Storbritannia og Australia), vil denne nye finansieringsrunden støtte Yubo sin internasjonale utvidelse til nye regioner og akselerere den videre teknologiske utviklingen av den sosiale plattformen.

Yubo er bygget av Sacha Lazimi, Jérémie Aouate og Arthur Patora, og har for tiden mer enn 25 millioner brukere, og plattformen får tusenvis av nye medlemmer i fellesskapet hver dag. Siden lanseringen i 2015 har Yubos brukere formet mer enn 2 milliarder vennskap på plattformen, sendt over 10 milliarder skriftlige meldinger og lansert over 30 millioner direktesendte videostreams.

Veksten har vært kombinert med en enestående forretningssuksess for en startup, og bruttoinntekter som nådde omtrent $10 millioner dollar ved slutten av 2019. Siden slutten av 2018 har brukere hatt muligheten til å oppgradere til en premiumkonto og få eksklusive funksjoner.

Yubo er designet for unge mennesker mellom 13 og 25, og lar brukere lage diskusjonsrom med livevideo der både streamere og seere kommuniserer gjennom en livechat. Yubo er avhengig av banebrytende teknologi og verktøy spesielt utviklet for å beskytte brukerne av appen vår, og tilbyr en sikker diskusjonsplattform bygget for å utvide vennekretsen deres. Det sosiale nettverket favoriserer det å være sosial, det å dele og være autentisk fremfor akseptmekanismene og influencersystemene til tradisjonelle sosiale nettverk.

"Yubo er et svar på et grunnleggende behov for Gen Z: sosialisering og å skape vennskap i den digitale verden på samme måte som i det virkelige liv. Denne finansieringsrunden vil gjøre at vi kan nå nye teknologiske milepæler og styrke plassen vår internasjonalt. Vi er veldig stolte over at slike anerkjente fond har gitt oss deres tillit og støtte for å backe våre ambisjoner om å bli den verdensledende sosiale plattformen, som er født i Frankrike og basert på europeiske standarder" kommenterte Sacha Lazimi, medgrunnlegger og administrerende direktør i Yubo.

"Vi er kjempespente over Yubo sitt potensial til å bli den ledende plattformen for tenåringer og unge voksne til å uttrykke seg, sosialisere og lære fra sine jevnaldrende. Vi tror mobilen vil spille en stadig viktigere rolle i livene til disse brukerne, og Yubos modell, inkludert sikkerhetsfunksjonene deres, gjør det til et av de mest spennende selskapene for øyeblikket.", Christian Dorffer, medgrunnlegger og styremedlem i Sweet Capital.

"Yubo revolusjonerer tradisjonelle sosiale nettverk for Gen Z. Kjapt tempo, direktesendte videoer, gruppediskusjoner, samvær, deling og trygghet: alle ingrediensene er med for at unge mennesker kan danne nye vennskap i den digitale verden slik de ville gjort i det virkelige liv. Yubos gigantiske suksess beviser bare hvor relevant plattformen er og dens potensiale." Ben Casnocha - medgrunnlegger og partner i Village Global."

"Å tiltrekke, knytte sammen og forene Gen Z-mennesker gjennom en app eller et nettsted er utfordrende for ethvert digitalt økosystem, og Yubo sin globale suksess har klart å overbevise oss om teamets og produktets potensiale. Ettersom Yubo blir en viktig del av dagliglivet for ungdom over hele verden, vil denne finansieringsrunden støtte denne veksten og styrke deres banebrytende teknologi", erklærte Gil Doukhan, partner i Iris Capital.

"Yubo tilbyr et sted som kombinerer ytringsfrihet og trygghet for sine brukere. Det at vi deltar i denne nye finansieringsrunden illustrerer vår tillit til veksten av denne franske suksesshistorien", sa Nicolas Debock, administrerende direktør i Idinvest Partners.

Sterke ambisjoner støttet av anerkjente investorer

Yubo er allerede godt utbredt i USA og Canada, Storbritannia, Norden, Australia og Frankrike, og har som mål å erobre nye territorier, særlig Japan og Brasil. Yubo vil også styrke sin tilstedeværelse i engelsktalende land, som allerede står for 80 % av brukerne. For å støtte veksten så vil Yubo ansette 35 nye medarbeidere i løpet av de neste 6 månedene, noe som øker det totale antall ansatte til 50 personer.

Yubo vil også forsterke sin infrastruktur for å sikre at det sosiale nettverket forblir et trygt sted å uttrykke seg for alle brukere. Yubo bruker allerede kunstig intelligens-verktøy for aldersverifisering gjennom sin partnerapplikasjonYoti og har som mål å ligge i forkant av teknologiske fremskritt innen sikkerhet på nett. Nye tilpasningsverktøy vil være tilgjengelige for alle brukere, slik at de kan velge nøkkelord de ikke lenger ønsker å se mens de kommuniserer med fellesskapet.

Som den første sosiale plattformen med sanntidsmoderering på livevideoer, vil Yubo også øke størrelsen på modereringsteamene sine med 5 over hele verden. Utviklerne forbedrer stadig algoritmene sine for å oppdage upassende innhold samt rapporteringsverktøyene sine, i samarbeid med fellesskapet.

Sammen med plattformens teknologiske utvikling blir startupen støttet av sikkerhetsstyret, som er sammensatt av anerkjente internasjonale eksperter: Alex Holmes, viseadministrerende direktør for Diana Award – en av de mest innflytelsesrike foreningene som bekjemper mobbing; Annie Mullins, rådgiver, som spesialiserer seg på nettbeskyttelse av tenåringer; Travis Bright, produktdirektør i Thorn, en av de mest innflytelsesrike barnevernforeningene i USA; Mick Moran, tidligere visedirektør for Interpol; Dr Richard Graham, psykiater som spesialiserer seg på sosiale nettverk; ogAnne Collier, fra Net Family News, og medlem av overvåkingsstyret på Snap.Inc (Snapchat) og Facebook.

Yubo skalerer sanntids lydmodereringsteknologi til fire store internasjonal...

Yubo introduserer funksjoner for å forene Gen Z etter interesser

• Om oss