Om Yubo

Yubo lancerer YuBucks og Pixels

Første udgave af Pixel lavet af Banfan på Yubo

“Vi mener ikke, at det bør være nødvendigt at forære sine personlige data væk for at kunne nyde sociale medier” / Sacha Lazimi, CEO og grundlægger af Yubo

Det sociale medienetværk Yubo introducerer to nye funktioner: Pixels - digital kunst, man kan samle eller sende til venner i appen. Pixels er skabt i samarbejde med kunstneren Banfan. Den anden nye funktion er YuBucks - en onlinevaluta. CEO Sacha Lazimi siger, at funktionerne giver Yubo mulighed for at udvide sin forretningsmodel og forbedre brugeroplevelsen uden at skulle sælge brugerdata.

Yubo er en af ​​de største sociale medieplatforme på markedet med mere end 50 millioner brugere i hele verden. Yubo har fokus på unge mellem 13-25 år, og brugere kan samles i rum med livestream, møde nye mennesker og få nye venner.

Tjenesten er reklamefri og bygger på en freemium-model, hvor brugerne kan tilkøbe premium-funktioner for at forbedre deres oplevelse. Virksomhedens mål er at udvikle sin forretningsmodel, som hverken er baseret på reklame eller på salg af brugernes data.

Yubo er i hastig vækst i Norden. Siden december 2020 har Yubo haft en stigning på 344,33% nye brugere i Sverige, 377,95% i Norge, 423,84% i Danmark og 338,91% i Finland.

”Vi mener, at dette er fremtiden for indtægtsgenerering på sociale platforme. Vores mål er at holde vores forretningsmodel reklamefri (Freemium), for at sikre og beskytte vores brugeres data, da det er en topprioritet for os såvel som for vores brugere. Yubo baner en ny vej inden for sociale medier. Vi mener ikke, at det bør være nødvendigt at sælge dine personlige data for at kunne nyde sociale medier”, siger Sacha Lazimi, CEO og grundlægger af Yubo.

YuBucks - onlinevaluta

Yubo introducerede sin nye onlinevaluta YuBucks på platformen i april 2021. YuBucks gør appen mere fleksibel og flydende. Brugere køber YuBucks, som derefter bruges til at betale for alle tilgængelige funktioner på platformen uden at skulle gentage en betalingsproces. Det betyder, at brugerne ikke spilder tid på små transaktioner, og at de i stedet kan nyde deres oplevelse på appen fuldt ud. Yubo har haft en stigning i omsætning på mere end 20% pr. bruger, siden YuBucks blev introduceret i appen.

YuBucks promoverer også et præmie- eller belønningssystem i forbindelse med arrangerede begivenheder på platformen. Brugere kan nu vinde præmier i form af YuBucks og kan frit vælge, hvilken betalt funktion de helst vil have.

Sådan fungerer Yubos onlinevaluta

YuBucks kan fås i appbutikkerne. Brugere kan enten købe pakker med YuBucks eller købe et abonnement, hvor de får et vist antal YuBucks hver måned. YuBucks kan kun bruges på funktionerne i appen. De tilhører udelukkende brugeren og bruges kun til at forbedre oplevelsen på Yubo.

Lanceringen af Pixel - gaver, som brugere kan udveksle med hinanden

I løbet af juli måned lancerer Yubo en ny funktion: Pixels. Yubo har indgået et samarbejde med pixelkunstneren Banfan for at skabe digital kunst, som brugere kan samle på. Pixels repræsenterer kvaliteter, stemninger og personligheder. Brugerne kan starte deres egen samling eller sende Pixels til deres venner.

Med denne nye funktion kan brugerne give hinanden gaver i appen. Det er en betalt funktion, som gør det muligt for Yubo at videreudvikle sin forretningsmodel. Det er en ny type forretningsmodel, da brugerne ikke køber funktioner til sig selv, men i stedet køber gaver, som de kan forære til andre brugere. Det er en samarbejdsmodel, der opfordrer til interaktion mellem brugere. Brugerne kan sende Pixels til deres yndlingsstreamer eller til en ven, de tænker på.

Pixels har også en anden rolle i appen. Man kan ikke give Pixels til sig selv, kun til andre. Det opfordrer brugerne til at opføre sig pænere over for hinanden for at få pixel fra andre brugere. Det giver også andre brugere mulighed for at identificere de venlige brugere under livestreams.

”Brugerne får adgang til flere funktioner, når de køber i appen og vælger et abonnement. Brugere kan f.eks. booste sin livestream, promovere sin profil under funktionen Swipe eller få sin profil til at stå øverst i sektionen blandt lives. Det er en måde at få flere mennesker ind i rummet på, modtage beskeder fra flere brugere og få flere interaktioner generelt. Disse opdateringer forbedrer den personlige brugeroplevelse på vores platform yderligere,” siger Lazimi.

Sikkerhed

Yubo udvider realtids-lydmoderationsteknologien til fire større internation...

Yubo introducerer funktioner til at forene Gen Z gennem interesser

• Om os