Snap Inc.-kamerakit och YouTube-integration lanseras på Yubo

Skärm för att ställa in ditt filter under en livestream på Yubo

Yubo är den ledande plattformen för unga som vill umgås på nätet. Nu lanserar vi flera uppdateringar på plattformen i samarbete med Snap Inc. och YouTube för att skapa en mer personlig upplevelse för användarna. Med Snap-kamerakitet kan Yubos fler än 40 miljoner användare världen över få åtkomst till Snapchat-linser via Yubo och använda dessa i sina livestreams.

Kamerakitet låter utvecklare använda Snapchats nioåriga investering i sin kamera och introducera deras AR-funktioner och linser för att berika upplevelsen i andra appar.

Det finns för närvarande 30 tillgängliga linser genom integrationen med Yubo, och dessa har snabbt anammats av Yubos användare. Sedan funktionen lanserades har 15 % av videor som streamas på Yubo inkluderat linser, och fler än 600 000 linser används varje dag.

De 10 mest populära linserna på Yubo är: Big Mouth, Clout Goggles, Black and White, Cute Devil, Light, Bubbles, Hellio Head, Sun Ray 02, Dizzy Bird och Deal with It.

Yubo har integrerat YouTube i sin livestreaming-funktion, vilket låter användare i en livestream söka efter videor och titta tillsammans i realtid. Genom att integrera YouTube speglar Yubo hur vänner umgås i verkliga livet och tittar på TV tillsammans för att dela upplevelsen.

För att stödja detta nya tillvägagångssätt lanserar Yubo även en funktion med rekommendationer, som kallas för "Mood". Användare kan nu ange intressen eller vad de vill göra eller hitta i appen. Då ger funktionen förslag på aktiviteter eller användare som har samma intressen. I takt med att Yubo växer och når nya målgrupper låter den innovativa funktionen användare enkelt hitta meningsfulla och skräddarsydda interaktioner.

"Dessa nya funktioner är mycket spännande att implementera på Yubo. En viktig del av vår senaste finansieringsrunda var att öka vårt produktutbud, vilket vi nu gör genom att diversifiera hur våra användare kan interagera i våra livestreams," förklarar Jeremie Aouate, Yubos produktchef. "Att bygga en stark UI/UX har alltid varit en prioritet och att samarbeta med ledare som Snapchat för att lägga till viktiga funktioner på plattformen är ett mycket effektivt sätt att göra detta."

I november tillkännagav Yubo sin C-finansieringsrunda på 47,5 miljoner dollar, vilket ökar finansieringen till 60 miljoner dollar på mindre än ett år.

Yubo skalar realtids ljudmoderationsteknik över fyra stora internationella ...

Yubo lanserar funktioner som enar generation Z enligt intressen

• Lediga tjänster
  • Kontakta oss