NCMEC werkt samen met Yubo om online uitbuiting aan te pakken

NCMEC logo en Yubo logo

Het National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), de toonaangevende non-profitorganisatie om vermiste kinderen terug te vinden, seksuele uitbuiting van kinderen te verminderen en nieuwe slachtoffers te voorkomen, werkt samen met Yubo, 's werelds grootste social discovery-platform, om de veiligheid van jongeren in het digitale tijdperk te waarborgen. Yubo sluit zich aan bij enkele van 's werelds meest prominente techreuzen, als onderdeel van zijn inspanningen om ongeëvenaarde veiligheidsvoorzieningen te introduceren op het platform dat zich uitsluitend richt op een jongere generatie.

Vanaf vandaag kan het moderatieteam van Yubo, een team dat zich uitsluitend bezighoudt met het voorkomen van onveilig gedrag van gebruikers op het platform, vermoedens van online kindermisbruik met één druk op de knop in realtime melden bij de CyberTipline van het NCMEC. Wanneer het NCMEC een melding ontvangt, wordt die informatie beschikbaar gesteld aan rechtshandhavingsinstanties overal ter wereld, zodat zij die kunnen bekijken en onderzoeken. Yubo zal verdachte profielen identificeren door de hash-waarde te vergelijken met de hash-database van het NCMEC, die de "digitale vingerafdruk" bijhoudt van bekende beelden en bestanden die inhoud bevatten van seksueel misbruik van kinderen.

Het NCMEC zal ook een adviserende rol op zich nemen voor Yubo, waarbij het zal adviseren bij de ontwikkeling van moderatie- en veiligheidstools. John Shehan, VP van NCMEC's Exploited Children Division treedt toe tot de veiligheidsraad van Yubo, waarvan de bestaande leden leiders zijn van andere belangrijke publieke en non-profit organisaties zoals Thorn, Diana Award, ex-Interpol, de Londense dienst voor geestelijke gezondheidszorg Good Thinking, en de oprichter van NetFamilyNews.org. John's rol bij het platform onderstreept Yubo's toewijding om op een transparante en positieve manier samen te werken met de meest invloedrijke veiligheidsorganisaties over de hele wereld, die zich inzetten voor de bescherming van jonge internetgebruikers.

John Shehan zegt, “We zijn onder de indruk van Yubo's inzet voor de veiligheid van hun gebruikers en hun innovatieve oplossingen voor een veiligere online omgeving. We zijn er trots op dat we met hen kunnen blijven samenwerken om tools te ontwikkelen die jongeren beschermen tegen uitbuiting.

Marc-Antoine Durand, Chief Operating Officer bij Yubo voegt toe, “De veiligheid van gebruikers is de topprioriteit voor Yubo. Wij zijn een van de weinige sociale platforms die zoveel investeren in menselijke, technische en financiële middelen om er voortdurend voor te zorgen dat Yubo het meest veilige platform is voor Gen Z.

De samenwerking met het NCMEC zorgt ervoor dat gevallen van uitbuiting onmiddellijk worden gesignaleerd, zodat lokale overheden volledige toegang hebben tot informatie om digitale daders sneller en slimmer dan ooit te kunnen aanpakken.

De aankondiging van de samenwerking wordt verder ondersteund door de lancering van twee nieuwe veiligheidsfuncties op het platform. De eerste voorkomt dat profielen geen profielfoto hebben; een nieuwe tool vereist dat gebruikers een foto van zichzelf uploaden om de app te kunnen gebruiken. Bovendien zal een tweede tool, gemaakt door Yubo, gebruikers detecteren en waarschuwen - in realtime - wanneer zij op het punt staan persoonlijke informatie te delen zoals hun locatie, e-mailadres of telefoonnummer, zodat ze nog eens goed kunnen nadenken over het sturen van een bericht.

Deze nieuwe functies komen bovenop Yubo's bestaande veiligheidsvoorzieningen, waaronder leeftijdsschatting in samenwerking met Yoti Age Scan, realtime moderatie-interventie op sociale video's en de voortdurende samenwerking met politiekorpsen over de hele wereld, waardoor het platform zich kan profileren als 's werelds toonaangevende social media die veiligheid als hoogste prioriteit heeft.

Annie Mullins, co-founder van The Trust and Safety Group en een onafhankelijke veiligheidsadviseur zegt,

Er is een leger nodig om de uitbuiting van jongeren te bestrijden. Technologiebedrijven moeten samenwerken met lokale non-profitorganisaties en wetshandhavers om ervoor te zorgen dat overtreders met de volle kracht van de wet worden geconfronteerd.

Van voorlichting en empowerment van gebruikers via ingebouwde veiligheidstools in de app, tot samenwerkingen met belangrijke en relevante organisaties als NCMEC: Yubo's inzet voor veiligheid is prijzenswaardig en zou als voorbeeld moeten dienen voor andere sociale platforms.

Met een wereldwijde community van meer dan 28 miljoen jongeren op het platform, en met tienduizenden nieuwe leden die zich elke dag bij de community aansluiten, zet Yubo zich in om de veiligheid van iedereen op het platform te garanderen.

Yubo breidt zijn real-time audio moderatietechnologie uit naar vier belangr...

Yubo Introduceert een Functie om Gen Z Samen te brengen per Interesse

• Over ons