Snap Inc. Camera Kit en YouTube Integratie arriveren op Yubo

Scherm om je filter in te stellen tijdens een livestream op Yubo

Yubo, het toonaangevende platform voor jongeren om online te socializen, kondigde vandaag een aantal nieuwe platformupdates aan met Snap Inc. en YouTube, voor meer gepersonaliseerde ervaringen voor zijn gebruikers. Met Snap’s Camera Kit tool, kunnen Yubo’s 40M+ gebruikers wereldwijd nu Snapchat Lenzen gebruiken via Yubo om hun livestreams te verbeteren.

Camera Kit nodigt developers uit om gebruik te maken van Snap's negen jaar lange investering in de Snapchat-camera, met Snapchat's AR-mogelijkheden en Lens-carrousel om de ervaringen in hun eigen apps te verrijken.

Er zijn momenteel 30 lenzen beschikbaar door de integratie met Yubo die snel zijn overgenomen door Yubo-gebruikers. Sinds de lancering van deze nieuwe functie is 15% van de op Yubo gestreamde video met een lens en worden er dagelijks meer dan 600.000 lenzen gebruikt.

De top 10 lenzen die gebruikt worden op Yubo zijn: Big mouth, Clout Goggles, Black and White, Cute Devil, Light, Bubbles, Hellio Head, Sun Ray 02, Dizzy Bird en Deal with It.

Yubo heeft YouTube geïntegreerd in zijn livestreamingfunctie, zodat gebruikers op de livestream video's kunnen zoeken en samen in realtime kunnen kijken. Door de integratie met YouTube, kan je op Yubo, net als offline met vrienden, video's of tv-programma's bekijken én deze ervaring met nieuwe mensen delen.

Om de nieuwe gepersonaliseerde aanpak te ondersteunen, lanceert Yubo ook zijn aanbevelingsfunctie  'Mood'. Gebruikers kunnen voortaan hun interesses aangeven, wat ze graag zouden willen doen of tegenkomen op de app en worden aanbevolen voor een activiteit of mensen die op zoek zijn naar dezelfde dingen. Omdat Yubo blijft groeien en een nieuw publiek blijft bereiken, zal deze innovatie gebruikers in staat stellen om gemakkelijker zinvolle en persoonlijke interacties te vinden.

“Deze nieuwe functionaliteiten zijn super spannend om te implementeren op Yubo. Een groot deel van onze laatste financieringsronde was om ons productaanbod te verbeteren, wat we momenteel doen door de manieren waarop onze gebruikers kunnen communiceren binnen onze livestreams te diversifiëren”, legt Jeremie Aouate, CPO bij Yubo uit. “Het bouwen van een sterke UI/UX is altijd een van onze prioriteiten geweest en samenwerken met leiders als Snapchat om belangrijke functies aan ons platform toe te voegen is een zeer impactvolle manier om dit te doen.”

In november kondigde Yubo zijn Serie C-financieringsronde van 47,5 miljoen dollar aan, wat het totaal op 60 miljoen dollar brengt in minder dan een jaar tijd.

Yubo breidt zijn real-time audio moderatietechnologie uit naar vier belangr...

Yubo Introduceert een Functie om Gen Z Samen te brengen per Interesse

• Over ons